panelarrow

Biloxi

Vi sikrer dit erhverv en sikker vej

Marketingplan på telefonen
Marketingplan på telefonen

Hvorfor SEO er så vigtig for enhver virksomhed

| 0 comments

Vil du gerne findes digitalt som virksomhed, så er det rigtig vigtigt, at du lader dig finde. Det er ikke nok bare med en hjemmeside og en side på Facebook og Instagram længere. For det er typisk ikke sådan, at dine nye kunder finder dig online. De søger efter virksomheder, der kan noget af det, I kan hos jeres virksomhed, og derfor er I også nødt til både at dukke op i deres søgning på Google, men det er også nødvendigt at stikke ud fra mængden af eksempelvis de ti andre sandwichbarer eller tømrervirksomheder i området.

Hvad er det, der gør jeres virksomhed unik? Der kan I starte, når I skal finde frem til, hvordan I vil stikke ud. Ikke bare i en Google-søgning, men i hele jeres marketingsstrategi. Et af elementerne i jeres strategi skal også nemlig også være at optimere jeres søgeresultater.

De gode ord

Der er et magisk punkt indenfor søgemaskineoptimering eller SEO, som man også kalder det. Det er dét punkt, hvor man dukker op i søgninger hos alle potentielle kunder, men samtidig også dukker op de søgninger, ikke så mange mennesker laver. Det handler nemlig om, hvilke ord man bruger i sine artikler, blogindlæg og på sin forside på hjemmesiden.

Der skal selvfølgelig være ord, der passer til det, I laver. Hvis I er en cykelsmed, skal der selvfølgelig optræde ord som ”cykel” ”reparation” og så videre, men måske kan I også kigge på nogle af de ord, som folk ikke søger så meget på. Er de værd at inkorporere på jeres hjemmeside? For måske er det lige dér, de næste kunder gemmer sig. Så find de ord, der passer bedst på jer og selvfølgelig også de ord, der gør jer særligt unik indenfor jeres branche.

Få gang i det hele

Udover selve søgemaskineoptimeringen, som I kan få på plads via jeres website, kan Google også godt lide, hvis der er links på jeres hjemmeside, også kaldet linkbuilding. Det kan både være links, der går ud og links, der går ind. Det vil sige, at I skal være gode til at linke til eventuelle underleverandører, samarbejdspartnere og så videre. Men samtidig skal I være gode til at få jeres virksomheds navn og link til hjemmesiden ud blandt jeres samarbejdspartnere, kunder, leverandører, sponsorer, og hvad I ellers har af folk, I samarbejder med. På den måde viser I, at I er gode til at linkbuilde, og så tænker Google, at I skal rangeres højere i søgeresultaterne. Det er smart og ret lige til, hvis man sætter sig ned og laver en liste over steder, hvor der kan smides et link ind.

Hvis det hele virker lidt uoverskueligt, for det kan det nemt komme til, når man skal have det hele sat i gang, så kan det være en god idé at spørge et SEO-bureau til hjælp. Så kan de hjælpe jer med at finde de ord, folk søger mest på, og måske give jer gode råd til, hvordan I får gang i linkbuilding. På den måde kommer I lettere i gang, og I sikrer jer, at det bliver gjort ordentligt.

Skriv et svar

Required fields are marked *.